İtalya’da aşırı sıcaklar nedeniyle “kırmızı” alarm verilen kent sayısı artıyor


İtalya Sağlık Bakanlığı’nca, Afrika kaynaklı sıcak hava dalgasının ülke genelinde etkisini artırarak sürdüğü belirtilerek, aşırı sıcaklara maruz kalacak kentlere ilişkin 3 günlük “uyarı” bülteni yayımlandı.

 

Ülkede dün için 8 kentte “kırmızı” alarm ilan eden Bakanlık, bugünden itibaren 24 Haziran Çarşamba’ya kadar “kırmızı” alarm verilen kent sayısını artırdı.

 

Buna göre, Bakanlık, bugün başkent Roma, Bologna, Bolzano, Brescia, Floransa, Frosinone, Milano, Perugia, Pescara, Rieti, Torino ve Verona olmak üzere 12 kenti “kırmızı” ile en yüksek risk taşıyan yerler arasına alırken; yarın için “kırmızı” alarm verilen kentlere Ancona, Venedik, Viterbo’yu ekleyerek bu sayıyı 15’e çıkardı.

 

Bakanlık, 24 Haziran’da da Latina’nın “kırmızı” kategoriye alınan kentlere ekleneceğini ve sayının 16’ya çıkacağını bildirdi.

 

Sağlık Bakanlığı, sitesinde güneşten korunmaya yönelik bir dizi uyarı ve önlem önerisine yer verirken, “sıcaktan korunabilmek için 11.00-18.00 saatlerinde dışarı çıkılmaması” çağrısını yineledi.

 

TURİSTLER SICAKLARDAN ŞİKAYETÇİ

 

Roma, Milano, Floransa gibi kentlerde, turistlerin güneşten korunmak için şemsiye ve minik el vantilatörleri taşıdıkları ve serinleyebilmek için çeşmelerin önünde sıra oluşturdukları görüldü.

 

“Kırmızı” alarm verilen kentlerden Torino’da da geçen hafta sonu boyunca bunaltıcı sıcaklar nedeniyle klima kullanımının arttığı ve bunun da elektrik şebekelerini zorladığı, bazı kesinti ve arızalara sebebiyet verdiği basına yansıdı.

 

Roma’ya komşu şehir devleti Vatikan’ın merkezi olan Aziz Petrus Meydanı’nı gezmeye gelen Avusturyalı Elena Salanti, AA muhabirine, “Gerçekten can sıkıcı. Burada 4 günlük bir geziye çıktık ve sadece sabahları ile öğleden sonra dışarı çıkabiliyoruz çünkü gün içinde hava inanılmaz derecede sıcak. Gerçekten çılgınca.” ifadesini kullandı.

 

ABD’li turist Cinthia Salazar da havanın çok sıcak olduğunu belirterek, “Bazen dayanılması gerçekten zor oluyor. Hatta kimi zaman ölecekmişim gibi hissediyorum. Ama genel olarak eğer ara vererek gezerseniz, bol su içerseniz ve aktiviteler arasında gölge bir yer bulabilirseniz, bunun üstesinden gelinebilir diye düşünüyorum.” dedi.

 

Salazar, bu tarihlere seyahatlerini ayarladıklarını, başka seçenekleri olmadığını dile getirerek, “Hava durumunu kontrol edemeyiz. Bu yüzden, yılın bu döneminde buraya gelmenin bir bedeli olarak bunu kabullenmek zorundayız.” diye konuştu.


  • Son Haberler

    Hürmüz şoku sonrasında stratejik petrol rezervlerinde yeni dönem

    İran savaşı sırasında ağır ekonomik bedeller ödeyen hassas ülkeler, gelecekteki olası şoklara karşı yurt içi petrol ve doğalgaz depolama kapasitelerini artırma arayışına girdi.   Bu hareketlilik, küresel piyasalarda yaklaşık yarım…

    İran ve ABD heyetleri İsviçre’deki müzakerelerin ilk turunu tamamladı

    Bürgenstock Oteli’nde pazar sabahı başlayan dörtlü müzakereler, diplomatik gerilimlere sahne oldu.    Tesnim haber ajansının müzakere heyetine yakın kaynaklara dayandırdığı habere göre, ABD heyeti ve İsviçreli organizatörler, çok taraflı toplantının…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir