ABD ordusu: Hürmüz Boğazı ticari gemi geçişlerine açık


ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı’nın (CENTCOM), sanal medya hesabından yapılan paylaşımda, Hürmüz Boğazı‘nın geçişlere açık olduğu belirtildi.

 

20 Haziran günü itibarıyla Hürmüz Boğazı’ndaki ticari gemi trafiğinin artarak sürdüğü kaydedilen açıklamada, “Bugün, 55 ticari geminin geçişiyle uluslararası su yolundaki güvenli geçiş imkanı korunurken, bu gemiler küresel pazarlara büyük miktarda kargo ve 17 milyon varilden fazla petrol taşıdı” ifadeleri kullanıldı.

 

Açıklamada ABD ordusunun, güvenli geçişlerin sürdürülebilmesi için bölgedeki görevine devam ettiği de aktarıldı.

 


  • Son Haberler

    Dünya piyasaları, ABD-İran görüşmelerine nasıl tepki verdi?

    İran ile ABD arasındaki barış görüşmelerinde ilerleme kaydedildiğinin açıklanmasıyla petrol fiyatları gerilerken, küresel hisse senedi piyasalarında hafif düşüşler yaşandı. İranlı müzakerecilerin ABD ile yürütülen barış görüşmelerinde ilerleme kaydedildiğini açıklamasının ardından,…

    İngiltere Başbakanı Keir Starmer, görevinden istifa ettiğini açıkladı

    İngiltere Başbakanı Keir Starmer, bugün yaptığı açıklamada istifa edeceğini ve parlamento eylül ayında yeniden açıldığında yeni liderin göreve geleceğini bildirdi.   Bu gelişmeyle birlikte Birleşik Krallık, son 10 yılda yedinci…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir