BAE’de 15 yaş altı için sosyal medya yasağı getirildi


Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) resmi ajansı WAM’ın haberine göre, Bakanlar Kurulunda çocukların sosyal medya platformlarına erişimini düzenleyen yeni bir karar alındı.

 

Kararla birlikte ülkede sosyal medya kullanımına yönelik asgari yaş sınırı 15 olarak belirlendi.

 

Bu karar, 15 yaş altı çocukların kişisel sosyal medya hesabı oluşturmasını veya mevcut hesapları kullanması yasaklıyor ayrıca söz konusu kullanıcıların bu platformların tüm özelliklerine erişimi de kısıtlıyor.

 

Haberde ifadelerine yer verilen BAE Başbakanı ve Dubai Emiri Muhammed bin Raşid Al Mektum, söz konusu düzenlemenin, BAE’nin dijital alanda çocukların korunmasına yönelik öncü bir model oluşturma ve teknoloji kullanımındaki hızlı değişimlere uyum sağlayarak dijital güvenliği artırma hedefini yansıttığını ifade etti.

 

Çocukların güvenli, dengeli ve yaşlarına uygun bir dijital ortamda teknolojiden faydalanmalarını amaçladıklarını vurgulayan Al Mektum, ebeveyn izninin, getirilen yasaklar ve kısıtlamalara bir istisna olarak değerlendirilmeyeceğini de sözlerine ekledi.


  • Son Haberler

    Dünya piyasaları, ABD-İran görüşmelerine nasıl tepki verdi?

    İran ile ABD arasındaki barış görüşmelerinde ilerleme kaydedildiğinin açıklanmasıyla petrol fiyatları gerilerken, küresel hisse senedi piyasalarında hafif düşüşler yaşandı. İranlı müzakerecilerin ABD ile yürütülen barış görüşmelerinde ilerleme kaydedildiğini açıklamasının ardından,…

    İngiltere Başbakanı Keir Starmer, görevinden istifa ettiğini açıkladı

    İngiltere Başbakanı Keir Starmer, bugün yaptığı açıklamada istifa edeceğini ve parlamento eylül ayında yeniden açıldığında yeni liderin göreve geleceğini bildirdi.   Bu gelişmeyle birlikte Birleşik Krallık, son 10 yılda yedinci…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir