Türk gemileri Hürmüz Boğazı’ndan güvenle ayrıldı


ANKARA-BHA

Bakan Uraloğlu, savaşın başladığı günden bu yana Körfez’de bekleyen gemilere ilişkin son durumu kamuoyuyla paylaştı.

Bakan Uraloğlu, yaptığı açıklamada, bekleyişini sürdüren 3 Türk sahipli geminin Hürmüz Boğazı’nı sorunsuz şekilde geçerek bölgeden ayrıldığını belirtti. Yetkililerin süreci yakından takip ettiğini vurgulayan Uraloğlu, deniz trafiğinin güvenliği için gerekli koordinasyonun sürdüğünü ifade etti.

Hürmüz .evresindeki Türk gemisi sayısı azaldı

Açıklamada, söz konusu geçişlerin ardından Hürmüz Boğazı çevresinde bulunan Türk sahipli gemi sayısının 12’ye gerilediği bildirildi. Bölgede çıkış yapmak için sıra bekleyen gemi sayısının ise 8 olduğu kaydedildi. Bakanlık kaynakları, Türk bayraklı ve Türk sahipli gemilerin güvenli şekilde seyrine devam edebilmesi için ilgili kurumlarla iş birliği içinde gerekli tedbirlerin alınmaya devam edildiğini belirtti. 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, bölgede yaşanan gelişmeleri anlık olarak izlediği ve gemilerin güvenli geçişi için diplomatik ve teknik temasların sürdürüldüğü ifade edildi.

Yetkililer, denizcilik faaliyetlerinin aksamaması ve can güvenliğinin sağlanması adına tüm imkanların seferber edildiğini vurguladı.


  • Son Haberler

    Sultangazi’de bariyerlere çarpan midibüs devrildi: 1’i çocuk 12 yaralı

    Sultangazi, TEM Otoyolu’nda sürücüsünün direksiyon hakimiyetini kaybettiği midibüs, bariyerlere çarparak devrildi. Kazada yaralanan 1’i çocuk olmak üzere 12 kişi ambulansla hastaneye kaldırıldı.

    Amasya’da 130 yıldır aranan ’yitik Türk lalesi’ bulundu

    AMASYA – B HA  En son 1896 yılında görülüp bilim insanları ve gezginler şehrin zirvesindeki dağlarda aradığı gizemli bitkiyi boş zamanlarını doğada dolaşarak değerlendiren emektar kapıcı Ercan Eftelioğlu bularak tarihe…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir