İRAN OCAK AYINDAKİ PROTESTOLARA KATILAN 2 KİŞİYİ İDAM ETTİ
İran yargısının haber ajansı Mizan, Ocak ayındaki rejim karşıtı protestolar sırasında bir askeri tesise baskın düzenlemeye ve bir cephaneliğe girmeye teşebbüs etmekten suçlu bulunan iki kişinin idam edildiğini söyledi
Uluslararası Af Örgütü’ne göre, Muhammedemin Biglari ve Şahin Vahedparast adındaki protestocular aynı davada idam cezasıyla karşı karşıya kalan dört kişilik bir grubun arasındaydı.
Haber ajansı, İran Yüksek Mahkemesi’nin silah ve askeri teçhizat çalmaya çalışarak “kitlesel katliam yapmaya çalışan isyancılar” suçlamasıyla iki sanığın cezalarını onayladığını da ekledi.
Geçen hafta da İran, aynı davada suçlu bulunan 18 yaşındaki Emirhüseyin Hatami’yi idam etmişti.
Uluslararası Af Örgütü’nün yayınladığı raporda, protestolara katıldıkları için 11 kişinin yakın zamanda idam edilme riskiyle karşı karşıya kaldığını ifade etti.
İRAN’DAN KÖRFEZ’E MİSİLLEMELER DEVAM EDİYOR
İran Devrim Muhafızları, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt ve Bahreyn’deki petrokimya tesislerini, İsrail‘deki bir rafineriyi ve Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki bir doğalgaz tesisini hedef aldıklarını açıkladı. Açıklamada ayrıca İran’daki sivil hedeflere yönelik saldırıların tekrarlanması halinde, bölgedeki ABD ekonomik çıkarlarına yönelik saldırılarının yoğunlaştırılacağı belirtildi.
Birleşik Arap Emirlikleri’nin başkenti Abu Dabi’de yetkililer petrokimya şirketi Borouge’un fabrikasında, bir füze parçasının düşmesi sonucu çıkan yangın nedeniyle faaliyetlerin askıya alındığını açıkladı. Emirlik olayda herhangi bir yaralanma olmadığını belirtti.
Bahreyn İçişleri Bakanlığı, İran saldırları sonucunda hedef alınan bir tesiste yangın çıktığını açıkladı. Yangının yarattığı tahribatla ilgili ise detay verilmedi.
Kuveyt’te de İran insansız hava araçlarının iki enerji ve su arıtma tesisini vurduğu ifade edildi. Saldırının sonucunda ‘önemli’ maddi hasar meydana geldiği belirtilirken ve iki enerji üretim ünitesinin devre dışı kaldığı açıklandı.
SAVAŞIN ETKİSİ FATURALARI ARTIRDI
Mısır, küresel enerji krizi nedeniyle Nisan ayından itibaren bazı konut ve ticari kullanıcılar için elektrik fiyatlarını artırdığını açıkladı.





