İran Savaşı’nın uydu görüntülerine ABD’den yasak geldi


Kaliforniya merkezli uydu görüntüleme şirketi Planet Labs, ABD hükümetinin talebiyle İran ve Orta Doğu’daki çatışma bölgelerine ait görselleri süresiz olarak paylaşmayacağını duyurdu. 

 

Planet Labs, geçen ay uygulanmaya başlanan 14 günlük gecikme politikasını genişleterek bölgeye ait uydu görüntülerini güncellemeyi askıya alıyor. Şirket, bu kısıtlama kararının “ABD ve müttefiklerine karşı savaşta kullanılmaması” için alındığını belirtirken kararın savaş sona erene kadar geçerli olduğu ifade edildi.

 

Uydu teknolojilerinin hedef belirleme, istihbarat, silah yönlendirme ve füze takibi gibi askeri amaçlar için kritik önem taşıdığı, aynı zamanda gazeteciler ve akademisyenler tarafından da kullanıldığı bilinirken bazı uzmanlar, İran’ın ticari uydu görüntülerine ABD’nin rakipleri üzerinden erişebileceğine dikkat çekiyor.

 

Planet Labs, güvenlik riski oluşturmadığı değerlendirilen görseller için “yönetilen dağıtım sistemine” geçeceğini ve görüntülerin yalnızca acil, kritik görevler veya kamu yararı durumlarında vaka bazında paylaşılabileceğini açıkladı.


  • Son Haberler

    Altı gün ölüm bölgesinde kayboldu, buz yiyerek hayatta kaldı. “Öleceğimi düşündüm”

    57 yaşındaki Nepalli dağcı Dawa Sherpa, 30 Mayıs’ta Everest Dağı’nda kaybolduktan sonra günlerce aşırı soğuk, oksijensizlik ve açlıkla mücadele etti. Hastane yatağından konuşan Sherpa, hayatta kalacağını düşünmediğini söyledi.   “Hayatta…

    Trump’ın damadının projesi halkı sokağa döktü. “Arnavutluk satılık değil”

    Arnavutluk‘un başkenti Tiran’da binlerce kişi sokağa çıktı. “Arnavutluk satılık değildir” yazılı pankartlarla protesto gösterisi düzenlendi.   Binlerce kişiyi sokağa dökense ABD Başkanı Donald Trump‘ın damadı Jared Kushner’le bağlantılı turizm projesi.…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir