İran’dan Hürmüz Boğazı için yeni kurallar: 48 saat süre verildi, 60 gün ücret alınmayacak


İran, ABD ile imzalanan mutabakatın ardından Hürmüz Boğazı’ndan geçiş yapacak gemiler için yeni prosedürler açıkladı. İran Körfezi Boğaz İdaresi, gemilerden 60 gün boyunca herhangi bir ücret alınmayacağını duyurdu.

 

Yetkililer, boğazdan geçmek isteyen gemilerin başvurularını en az 48 saat önceden yapması gerektiğini belirtti. Resmi olmayan kanallar üzerinden iletilen taleplerin ise değerlendirmeye alınmayacağı bildirildi.

 

İran, gerekli şartları yerine getiren gemilere Hürmüz Boğazı‘ndan geçiş izni verileceğini açıkladı.

 

GEÇİŞLER SAVAŞ SONRASI EN YÜKSEK SEVİYEYE ÇIKTI

 

Denizcilik veri şirketi AXSMarine’e göre, perşembe günü yeniden açılan Hürmüz Boğazı’ndan toplam 25 ticari gemi geçti. Bu rakam, 18 Nisan’dan bu yana görülen en yüksek günlük geçiş sayısı oldu.

 

Şirket, söz konusu rakamın haziran ayının ilk 10 günündeki günlük ortalamanın beş katından fazla olduğuna dikkat çekti.

 

İran ile ABD arasında savaşı sona erdirmeyi amaçlayan anlaşma kapsamında boğazın yeniden açılması, deniz trafiğinde belirgin bir artışa yol açtı.

 

SAVAŞ SIRASINDA GEÇİŞLER SERT DÜŞTÜ

 

ABD ve İsrail’in 28 Şubat’taki saldırılarıyla başlayan savaşın ardından İran güçleri Hürmüz Boğazı’nı fiilen kapatmış, bölgede çok sayıda gemiye yönelik saldırı kaydedilmişti.

 

Savaş öncesinde boğazdan günde yaklaşık 120 gemi geçerken, mart ayı başından itibaren günlük ortalama geçiş sayısı 7,6’ya kadar gerilemişti.

 

Ekonomistlere göre dünya petrol ve LNG ihracatının yaklaşık beşte biri Hürmüz Boğazı üzerinden gerçekleştiriliyor.

 

YÜZLERCE GEMİ HALA KÖRFEZDE BEKLİYOR

 

Uluslararası denizcilik kuruluşları, deniz trafiğinin yeniden başlamasına yönelik planların henüz tam olarak netleşmediği uyarısında bulundu.

 

Uluslararası Denizcilik Örgütü’ne (IMO) göre Körfez bölgesinde 11 bin denizcinin bulunduğu 500’den fazla ticari gemi hala mahsur durumda.


  • Son Haberler

    ABD Başkan Yardımcısı’ndan Hürmüz ve Lübnan mesajı

    Öte yandan Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif, İran ile ABD arasında İsviçre’de yürütülen görüşmelerin başarıyla tamamlandığını duyurdu.   Şerif, görüşmelerin olumlu ve yapıcı bir atmosferde geçtiğini belirterek cesaret verici ilerleme kaydedildiğini…

    Dünya piyasaları, ABD-İran görüşmelerine nasıl tepki verdi?

    İran ile ABD arasındaki barış görüşmelerinde ilerleme kaydedildiğinin açıklanmasıyla petrol fiyatları gerilerken, küresel hisse senedi piyasalarında hafif düşüşler yaşandı. İranlı müzakerecilerin ABD ile yürütülen barış görüşmelerinde ilerleme kaydedildiğini açıklamasının ardından,…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir