Hatay Gastronomisi Dünya’ya Açılıyor…

Hüseyin ZORKUN / haberci.tr
Hatay’da düzenlenen “Türkiye’nin Gastrodiplomasi Modeli: Sofra ve Miras” programında, kentin zengin mutfak kültürünün uluslararası alandaki tanıtımı ve kültürel mirasın geleceğe taşınması ele alındı.
Antakya’da, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı koordinasyonunda ve Emine Erdoğan’ın himayelerinde gerçekleştirilen “Türkiye’nin Gastrodiplomasi Modeli: Sofra ve Miras” programı yoğun katılımla başladı. Hatay Valisi Mustafa Masatlı’nın ev sahipliğinde düzenlenen etkinlikte, Türk mutfağının kültürel diplomasi alanındaki rolü masaya yatırıldı.
Program kapsamında gerçekleştirilen panel ve çalıştaylarda gastronominin kültürel hafıza, turizm, ekonomi ve sürdürülebilir kalkınmaya katkıları değerlendirildi. Hatay’ın köklü medeniyet geçmişi ve zengin mutfak kültürü, uzmanlar tarafından farklı yönleriyle ele alındı.
Hatay Valisi Mustafa Masatlı, UNESCO tarafından Gastronomi Şehri ilan edilen Hatay’ın sahip olduğu eşsiz mutfak mirasının korunması ve gelecek nesillere aktarılması için çalışmaların sürdüğünü belirtti. Masatlı, programın şehrin uluslararası tanıtımına önemli katkılar sağlayacağını ifade etti.
Programa katılan İskenderun Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Duruel de gastronomi alanındaki akademik çalışmaların önemine dikkat çekerek, Hatay mutfağının bilimsel araştırmalarla desteklenmesinin kültürel mirasın korunmasına katkı sunduğunu söyledi.
İki gün sürecek programın sonunda elde edilecek sonuçların, Hatay’ın gastronomi alanındaki ulusal ve uluslararası görünürlüğünün artırılmasına katkı sağlaması bekleniyor.

PRESS Haber Ajansı WhatsApp İhbar Hattı 0538 950 31 31

  • Son Haberler

    “Cumhur İttifakı Ocakları Genel Başkanı” sıfatıyla gezene gözaltı kararı

    Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, kendisini “Cumhur İttifakı Ocakları Genel Başkanı” olarak tanıtarak bir AVM’de denetim yaptığı görüntüleri sosyal medyada paylaşılan F.A. hakkında, “kamu görevinin usulsüz olarak üstlenilmesi” suçundan soruşturma başlattı.   …

    ABD ve İran, Hürmüz Boğazı’nda güvenli geçiş mekanizması için anlaştı

    ANKARA – BHA  İran, Hürmüz Boğazı’ndan geçen gemilerin güvenliğini sağlamaya yönelik bir mekanizma kurulması konusunda tarafların uzlaşmaya vardığını açıkladı. İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü, İsviçre’de yapılan ve 18 saat süren müzakerelerin…

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir